Witam, chciałabym Was prosić o poradę. Chce kupić rower- nie znam się na nich na tyle, żeby sama podjąć decyzje. Znalazłam dwa rowery które wydają się ok. Głównie będę jeździć po mieście, ale chcę żeby rower, dawał też sobie rade na leśnych ścieżkach.
Z tym, że pierwszy pewnie będzie kosztował 400-450 zł, a cena drugiego wydaje mi się że może dojść nawet do 600 zł. Więc proszę też o radę w kontekście ceny- czy warto tyle wydać. Ewentualnie proszę o inne propozycje w tych granicach cenowych.
http://www.allegro.pl/item357507843_trek..._bdb_.html
http://www.allegro.pl/item359821668_bull...avic_.html
Przede wszystkim należy się zastanowic czy oba rowery nie będą na ciebie za duże. Jeden ma 21 drugi 22 cale. Taki rozmiar jest odpowiedni dla ludzi powyżej 190 wzrostu, jeżeli tyle masz to nie ma problemu, ale jeśli jesteś niska to rower może być niewygodny. Możesz obniżyć siodełko, ale za sprawą długiej górnej rury w ramie możesz mieć za daleko do kierownicy.
Jeżeli chodzi o same rowery to ten drugi jest dużo lepiej wyposarzony od pierwszego i chyba jest wart tych 600 zł. Natomiast pierwszy też nie jest zły. Wyposarzenie ma solidne i powinien posłużyć całkiem długo.
mam 176 cm wzrostu i wcześniej jeździłam właśnie na rowerze z ramą 21- (to jest 51 cm) i nie było źle, chociaż nie mam porównania z mniejszymi.
Dlatego bardziej bym się skłaniała ku pierwszej propozycji- bo ma mniejsza ramę. Hmm no i tak poza tym to nie potrzebuje jakiegoś super roweru, ważne żeby był dobry i się na nim wygodnie jeździło.
No ten pierwszy ma osprzęt typowo miejski bez rewelacji, ale jest solidny, przy odrobinie dbania o niego powinien działać długo, bo w zasadzie nie ma sie co zepsuć. Do tego cienkie opony na asfalt i duże koła, więc powinien być wygodny. Drugi ma osprzęt nadający się do ostrzejszej jazdy, jest też droższy i rama raczej nie będzie pasować do Twojego wzrostu. Jeśli się zdecydujesz na któryś z nich to życze udnej licytacji.