forum.mtbikes.info - Forum Rowerowe

Pełna wersja: Korba, wielotryb... ?!
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam ;D

Mimo że na rowerku jeżdżę od lat (Trenowałem kolarstwo) to i tak w serwisie i osprzęcie jestem prawie "zielony" ;/

Dojdę do sedna sprawy... mam kółko tylne no nie?

I tam mam wielotryb... Poszukuje na allegro wielotrybu który będzie miał najmniejszy rząd 11 lub 12... i znaleźć nie mogę... kaseta pasować nie będzie (podobno) a więc czy po prostu nie znajdę czegoś takiego bo nie ma czy po prostu nie znam drugiej - innej nazwy tej oto rzeczy... ?

Pozdrawiam i Czekam na Odpowiedź Wink
Dodam że to jest rowerek MTB - koła 26 cali Wink
No więc część o której mówisz faktycznie nazywa się wielotryb nakręcany i wydaje mi się że nie istnieją takie wielotryby z najmniejsza zębatką 11T.
Ja w starym góralu mam 13T i mniejszych nie widziałem nigdy...
Pozostaje Ci wymiana tylnej piasty z gwintowanej na taką z bębenkiem na którą montuje się kasetę...
A jakbym wymienił korbę na taką z mniejszymi "zębatkami" ... ? Byłby chyba taki sam efekt co?
A nie sory... pomyłka... wtedy z przodu musiała by być taka duuuuża Grin tak?
No jeśli chcesz wymieniać korbę w celu zwiększenia przełożenia (czyli innymi słowy chcesz szybciej jeździć wolniej i ciężej kręcąc) to musisz zmienić na korbę z zębatką o WIĘKSZEJ ilości zębów, na przykład 48T lub 52T z tym że nie wiem czy korby do rowerów górskich występują w wersji 52T ale 48T bankowo są bo sam taką mam...
Krótko mówiąc substytutem tylnej zębatki o małej ilości zębów jest przednia zębatka o większej ilości zębówWink
Korby na 48 sa jak najbardziej - nazywane są popularnie trekingowymi, jako że najczęściej montuje się je w rowerach trekingowych/krosowych.
Ja osobiście zmieniłbym piastę/koło. I na to kasetę. Kosztuje więcej, ale za to rozwiązanie przyszłościowe.